Allmän FAQ

  • Hur hittar jag till Örnviken Söderköping?

    Sväng vänster från E22 i Söderköping in på väg 210 och fortsätt rakt fram i 35km tills ni kommer fram till Örnviken.

  • Hur checkar jag in?

    Alla våra boenden är egen incheckning och du behöver inte anmäla din ankomst. Se uppgifter i ditt bekräftelsemail.

  • När öppnar Örnviken?

    Vi har viss verksamhet öppet året runt men majoriteten av våra boende öppnar i samband med valborgshelgen.

  • Hur bokar jag?

    Allt bokas genom vår bokningssida.

  • Avbokning

    Du kan när som helst av eller omboka er vistelse senast sju dagar innan bokat datum med 95% återbetalning. Ni får en länk i bokningsbekräftelsen där ni själva kan avboka. Vill ni boka om så kontakta oss på info@ornviken-soderkoping.se

  • Kan man äta på Örnviken?

    Under högsäsong har vi en foodtruck på området. Se mer info under Mat & Aktivitet.

  • Vad kan man göra på Örnviken?

    Se mer info under Mat & Aktivitet

  • Matlagning

    Vi har flera grillplatser utplacerade på området. Du ser placeringarna här. Ved finns att hämta vid returstationen. Följ alltid rekommendationerna om eldningsförbud. Du kan se aktuell status här.

  • Säljer ni presentkort?

    I dagsläget har vi inte möjlighet att sälja presentkort. Med vår generösa ombokningspolicy så kan man boka ett datum som sedan går att ändra senast sju dagar innan bokat datum om datumet inte skulle passa.

  • Jag har dålig mottagning på telefonen

    Vi påminner återkommande operatörerna om att de borde prioritera vårt området. Hjälp oss gärna att felanmäla hos, Tre, Telia, Tele2 och Telenor

Glamping FAQ

  • Hur checkar jag in på Glampingen?

    Vi tillämpar egen incheckning för alla våra boenden. Se ditt bokningsmail för mer info.

  • Hur hittar jag mitt tält?

    Länk och karta finns i bekräftelsemail. Finns även kartor på denna sida.

  • När kan jag checka in?

    Ditt boende är tillgängligt från 15.00

  • När måste jag checka ut?

    Du måste lämna ditt boenden kl. 11.00 dagen du checkar ut men ni får gärna stanna på Örnviken så länge ni vill.

  • Vad gör jag om något saknas i mitt boende?

    Ta kontakta med oss på telefonnummer: 0121-10215

  • Hur bokar vi bastun?

    Bastun finns att boka på vår bokningssida.

  • Får man bo fler i tälten?

    Double har en dubbelsäng och family har en dubbelsäng samt en bäddsoffa. Sängen är 160cm bred och bäddsoffan 140cm bred. Det är inga problem att bo fler i tälten. Vi har dock inga extrasängar att bistå med.

  • Vad finns i tältet?

    Sängen är bäddad med sängkläder. I övrigt finns det Kylskåp, element, glas, muggar, vattenkokare, papptallrikar och träbestick.

Ställplatser FAQ

  • Hur checkar jag in på min ställplats?

    Det är bara att ställa er på den plats ni bokat. Ingen incheckning krävs.

  • Hur hittar jag min ställplats?

    Länk och karta finns i ditt bekräftelsemail. Finns även kartor på denna sida.

  • När kan jag börja nyttja min ställplats?

    Från klockan 12.00 dagen du bokat.

  • När behöver jag lämna min ställplats?

    Senast kl. 12.00.

  • Vart fyller jag på färskvatten

    Varje ställplats har egen el och vattenstolpe. Under vintern finns vintervatten vid servicehuset.

  • Vart tömmer vi latrin?

    En latrinstation vid pumphuset precis nedanför infarten. Öppen maj-okt.

Gästhamn FAQ

  • Hur checkar jag in i gästhamnen?

    Vi tillämpar egen incheckning. på hela anläggningen.

  • Hur hittar jag min båtplats?

    Länk och karta finns i ditt bekräftelsemail. Finns även kartor på denna sida.

  • När kan jag börja nyttja min gästhamnsplats?

    12.00 dagen du bokat.

  • När behöver jag lämna min gästhamnsplats?

    Senast kl. 12.00

  • Vart fyller jag på färskvatten?

    Samtliga av våra gästhamnsplatser har tillgång till el och vatten på eller i anslutning till bryggan.

  • Kan jag lägga i båten på Örnviken?

    I hamnen har vi en iläggningsramp som i dagsläget är fri att nyttja.

  • Hur tömmer jag latrin från båten?

    Om du har en löstagbar latrintank så tömmer du en i latrintanken uppe vid pumphuset. Om du har en fast tank så finns det pump och tank att låna i pumphuset. Boka detta på info@ornviken-soderkoping.se

Bastu FAQ

  • Hur bokar jag Örnvikens bastuflotte?

    Flotten går att boka via vår bokningssida.

  • Hur hittar jag till Bastun?

    Karta och länk finns i bokningsbekräftelsen. Finns även kartor på denna sida.

  • Hur checkar jag in i bastun?

    Du behöver ej checka in för att nyttja bastun utan det är bara att nyttja den när du bokat.

  • Vart hittar jag veden?

    Ved finns vid den röda boden och en korg finns i bastun?

  • Hur tänder jag bastun?

    I bastun finns en låda med tändutrustning.

  • Behöver jag städa?

    Lämna Bastun i det skick som du förväntar dig att den är när du ska basta.

  • Vart slänger vi skräp?

    Ta med allt skärp och släng vid returstationen.

Om inte något av svaren ovan besvarar din fråga så är du varmt välkommen att kontakta oss på:

Mail: info@ornviken-soderkoping.se
Telefonnummer: Lägg in nytt nummer
Akut journummer: ‭+46 70-847 22 35‬(tillfälligt)
'
Vid icke akuta ärenden maila oss gärna.